söndag 30 november 2008

Byta Blogger-mall. Del 2

Japp då var det dags för del 2 i Blogger-skolan.

När man vill byta mall i blogger är det lätt att alla sidelement helt magiskt försvinner. Därför är det smart att kopiera den HTML-koden från den gamla mallen innan man byter, då kan man kopiera in den i den nya koden sedan.

  1. Det man måste leta rätt på i HTML-koden är det som kallas "widgets". De brukar hålla till i slutet på koden. Se exemplet nedan. Markera den texten och kopiera (högerklicka och välj kopiera). Sedan öppnar du programmet WordPad (el. liknande) och klistrar in texten där.
    Spara på ett bra ställe.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses Amalia, vad jag har pulat med detta och jag blir inte klok... tack för du försöker dela med dig av det du kan och jag kan väl bara tappert försöka... igen...

Ha en fortsatt mysig advent!
Kram

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Va bra att du lagt upp en blogg-skola. Jag ska testa lite igen sen när jag hittar energin. Har varit i Orsa med familjen och bara tagut det hur lugnt som helst. Känner mej lite sliten...Men idag ska jag jobba...och nu för tiden får man ju vara glad att man har något jobb :o) Hoppas du har en grejt första advaent med familjen! Kram på dej/ Tjing från Tingeling

mandwism fick jag plita ned nu, hehe!!!

Tinnar och torn sa...

Stavar som jag vet inte vad!!!!! Nu får jag skriva corrian, hahaha