fredag 14 november 2008

Besök i keramikverksta'n


Idag har jag varit och hälsat på Anna-Karin i hennes alldeles egna keramikverkstad. Komplett med drejskiva och två brännugnar, varav i den ena hade man nog kunnat bränna en mindre häststaty i naturlig storlek. ;)

Eftersom Anna-Karin ganska så motvilligt släppte in mig (men jag ger mig inte så lätt som en del av er vet) trodde jag att jag skulle mötas av ett mindre kaos med lera överallt och väggar tapetserade med trasiga krukor. Så var INTE fallet. Det var hur mysigt som helst. Kolla bilderna!

Efter att ha pratat i en sisådär tre timmar så blev det dags för julklappsinköp!
HoHoHo, hoppas nära och kära varit snälla i år för nu finns det fina saker som kan stoppas i paketen :)

Hoppas att jag nu övertalat Anna-Karin om att öppna verkstan innan jul så att fler kan shoppa. En liten nätshop vore väl inte heller helt fel. Vad tycker ni? Hon behöver kanske lite mer övertalning.



De här hästarna har hon också gjort och det står på bloggen att de kan skickas på posten om någon är intresserad. Kontakta bara Anna-Karin.

Jag såg just att de allra finaste små skålarna inte kom med på bilden. Ska se om jag kan hitta de i A-K's blogg så ni får se dem också.
Eller så måste jag väl åka dit igen... Attans också ;)
Edit: Jag glömde berätta att de piercade ljusstakarna bor hos mig nu. Hihi.

8 kommentarer:

Anna-karin sa...

Du är ju heeelt otroolig!!! Jäklarns vad mycket cred du ska ha för det där inlägget du ääääger fett!!!! (som dottern säger)
Jo, ja, mmm... jag ska öppna heheehe *pillar med foten:)
Det känns iallafall sååå bra när du har varit här idag:) Hoppas att julklapparna blir bra.
Nästa gång får jag bjuda på lite fika. Du är toppen!
KRAAAM och trevlig helg//Anna-karin

Anonym sa...

"Glömde" du att ta bilder på skålarna så att du är "tvungen" att åka tillbaka? Det kan jag i så fall förstå, för vilket mysigt ställe hon verkar ha. Dalahästarna var ju bara för störiga, superfina!

Jag har haft en riktigt "Adrians-backe-kväll" medan barnen har suttit och tittat Bolibompa. Jag började från början och hamnade, till sist, här i ditt senaste inlägg... Det var första gången jag verkligen kikat på hela er resa med husbygget och jag måste bara säga att du imponerar så stort på mig! Bygger, snickrar möbler på löpande band, fogar kakel och lägger klinker som om du (och din pappa) inte gjort annat! Så HIMLA duktig du är! Och sedan måste det ju vara himla praktiskt att ha en pappa som är som en Duracellkanin!

Ha en härlig fredagskväll!
Kram

Maria sa...

Jag önskar mig de vita dalmashästarna med stjärna på av tomten iår. Kan du hälsa det;)

Kräm mitt i idol;)

Tinnar och torn sa...

Pellerinska här,hehe!!! Vilken mysig verkstad och fina saker! Önskar jag var bara en bråkdel lika kreativ!
Jo det är 2,70 till taket men jag krummar ju lite med ryggen med, hihi...Kram och ha en grejt helg! Kramisar från kattnäskan :o)

Taklyftet sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen och att du hoppar runt på kryckor. Tack för krya på dig kommentaren.
Jag kommer nog att ta upp din tråd med lampor när jag orkar pallra mig runt huset och fota mer eller mindre fula lampor i huset ;-)
Kram Jenny

Belfiore sa...

Hej hej! Kul att du kikade in på vår blogg! Å tack för de visa orden. Jag brukar surfa förbi hos er då och då. Det är så intressant att se hur alla har det. Ni har ett fantastiskt hus! Kom gärna förbi och kolla in när huset reses i veckan! Det är så spännande.
Mvh/Maya

Charlottas hemmaplaner sa...

Piercade ljusstakar... Du är för rolig, du!
Jättefina hästar! Gillade speciellt den med stjärnan. Skall definitivt titta in på bloggen.

Kram
//Charlotta.

MITT VITA HUS sa...

j vilken härlig butik, den skulle jag med vilja besöka definitivt:)
Kram M