torsdag 6 november 2008

Hälsouppdatering

Hejsan alla trogna bloggisar!

Det har från vissa håll krävts uppdatering i hur jag mår egentligen.

För att bli lite invecklad, dvs jag vet inte själv riktigt vad jag pratar om, så kan jag berätta att de la en "blockad" (någon slags bedövning) i benet från knät och neråt när de hade opererat klart. Den skulle enligt uppgift släppa på ca 8 - 10 timmar och sedan skulle man få lite ont.

Nu en sisådär 27 timmar efter operationen börjar jag kunna känna undersidan på tårna. Fortfarande har jag nästan ingen känsel i benet. Bra på sätt och vis för jag har ju inte ont alls än så värktabletterna ligger oanvända.

Eftersom det är lite ovanligt att blockaden sitter i så länge så har jag haft kontakt med både narkossköterskan och de sköterskorna på dagkirurgin och vi ska höras igen imorgon. De har varit jättegulliga och engagerade.

Pellan förstår kanske vad jag pratar om även om jag inte gör det själv ;)

Slutsatsen är alltså att jag mår utmärkt eftersom jag fortfarande är bedövad!

Kram från sjuksängen!

3 kommentarer:

Maria sa...

Skönt att höra att du mår utmärkt.

Hoppas att "blockaden" ger med sig som den ska, och att du får "ont" som sig bör....om du förstår vad jag menar:)

När jag opererade mitt knä för tre år sedan så betedde sig och svarade inte min kropp alls som de sa att den skulle göra. Antar att om man har hållit sig i någorlunda bra fysisk form under alla år så klarar sig kroppen väldigt bra.. tror jag.

Ligg nu där och käka praliner, så skall du se att foten din blir finer;)

Pös å kräm från en Spagge, som även hon just nu har sin dator på sin kagge;)

Hahaha vilken sopa jag är på att rimma, just nu i denna timma.

Nej men vad fan jag kan inte låta bli med detta usla rim, nu när jag är inne i ett ruggigt rimmestim!

Nä nu måste jag skärpa mej, jag vill ju egentligen bara säga att jag tänker på dej;)

Pös å kram ännu en gång, nu övergår detta till en fånig sång....

trallalaaaaaaa

Maria sa...

Trallala vad var det jag sa.........hahaha.

Nej nu har jag fått fnatt.

Fnatteblatte

Charlottas hemmaplaner sa...

Vad bra att du är på bättringsvägen! Hoppas att du kommer upp och får tillbaka känseln i tassarna snart! Blir det kryckor sedan?
Kram //Charlotta.