onsdag 19 november 2008

Gipsbyte på gott och ont

Igår var det dags att ta av det fotbollsstora gipset på foten. Stygnen rök också som tur var, de skavde lite inuti liksom. Nu har jag istället ett mycket snyggt lila plastpaket till fot.
Ärligt talat är väl inte detta gipset såå mycket mindre men iallafall betydligt lättare. Foten fixerades i en bättre vinkel också så det är lättare att gå "normalt".

Det negativa med besöket var att jag fick reda på att jag är tvungen att gå med plasten på i fyra veckor TILL. Jag som hade fattat det som att det var fyra veckor totalt, surt alltså. Min förhoppning om att kunna vara lite aktiv på jullovet sprack kan man ju lugnt säga.

7 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Snyyygt...gillar lila ;o) Kram Pellerin

Vimsingen sa...

Stakars dig!
Men tänk så mycket du hinner blogga:)
/Vimsingen

Maria sa...

Shit vilken läcker färg! Jag vill åxå ha...bara gips, inte stygn!

Fyra veckor till alltså....mera praliner hihi. Det är bara att se till att bli ordentligt bra först innan du kastar dig ut i löparstigen.

Nattsinattsi

puss & kramsi

Anonym sa...

Äsch, vad trist att det blev längre tid med gipset än vad du hade räknat med. Sådär jättekul är det ju ändå inte med gips även om ditt ju ser riktigt färgglatt och fint ut!

Men då hinner du i alla fall få av det innan jul - alltid något:)

Kram

Tinnar och torn sa...

Aha, stalkerMaria alltså,hehe...nu kanske du är hemma från jobbet. Själv har jag städat huset efter intag av lite Brufen så gick det finfint!!Men nu börjar skallen dunka igen så nu får jag nog lugna ner mej igen! Krämis Pellis. Hos dej behöver man inte skriva något skumt ord.....

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hahaha! Jag tyckte det stod "Grisbyte" i rubriken. Tänkte oj, har de köpt fel gris till jul:-)

Vad TRIST att du inte får av det jädras paketet. Å andra sidan kanske det kan bli en lugn och trevlig jul för dig...så kan andra springa:-)

Ha en bra helg i alla fall!

anna of sweden sa...

Hej!
Tack för kommentaren på min blogg.
Nu hittade jag till dig! Snygg fot! ;)
Hälsar Anna i Philadelphia