onsdag 12 november 2008

Inspirationsflöde = Tilt i hjärnan

Nu börjar jag nästan känna att det blir jobbigt med alla fina bloggar och all inspiration man för om möbler, inredning, tavlor, pyssel och recept. Nu när det närmar sig JUL blir det om möjlig än värre.

Min hjärna vill såå gärna prova allt!!!

Och det är ju bara att inse att är det tjugo olika bloggar, och personer bakom bloggarna, så kan inte jag som en enda klara av allt. Även om jag vill, så gärna.

Här kommer en liten lista på inspirerande bloggar eller ibland personen bakom bloggen.



  1. Som nummer ett just nu kommer en tjej som har en talang som jag är svårt avis på.

    Anna-Karin som är helt suverän på allt som har med lera att göra. Hon har en egen verkstad på sin gård där hon gör de mest fantastiska saker. Kolla in bloggen.
    Hon säljer sina saker i en affär i Falun som heter Blå Snigel

    Och vet ni vad... På fredag kommer jag att få kika in i hennes verkstad, hihi


  2. Malvas Rum och Malin gjorde att mina pysselfingrar nästan slog knut på sig själva när hon visade julkorten hon och dottern knåpat på.

    Jag vill också!!!


  3. Annika med bloggen Smaskens är ett måste för mat-trötta människor.
    Hon lyckas med bra bilder och enkla förklaringar och recept till för mig ovanliga ingredienser.

    Jag riktigt längtar till jag får ta av gipset och kan handla och laga mat igen.
    TUR att jag hittade den här bloggen härom dagen, synd att jag inte gjort det tidigare.


  4. En blogg till får plats på listan. Det är Ulrika och hennes scrap-blogg

    Ulrika känner jag också i verkliga livet och hon är precis lika supermysig som hennes blogg.
    Eftersom jag aldrig hållit på med scrap-booking är det ännu en av de saker som jag måste börja med innan jag dör.
    Hoppas att jag blir en fräsch 177-åring med tanke på hur lång den listan är just nu...


9 kommentarer:

Anna-karin sa...

Hi,hi:)
Tack för det!!! man behöver ju växa ibland och det gjorde jag när jag läste ditt inlägg!!! Tack.
Det är ju klart att du får låna bilder från min blogg:) Jag tänker länka din blogg åxå:)
Vi ses snart.
//Anna-karin

Ulrika sa...

Men hur gullig är inte du då???!!! Tusen tack för äran att inspirera dig! Jag har inte sett sin blogg förut, men nu måste jag ju surfa runt och läsa alla gamla inlägg så får veta ALLT om husbygget och familjelivet! Vi har faktiskt köpt ett hus nu, och nu längtar jag bara på att få flytta in ... längtar inte efter själva flytten förstås men känslan när allt är klart. Lite tapetsering och så är allt som behövs och det ska bara bli roligt! Gud vad skönt att ni fick jobben, båda två! Jag har en känsla av att ni kommer att bli ett riktigt radarpar inom kort. Kram till dig!

Anonym sa...

Men man tackar, man tackar!! Nu blev jag ju riktigt glad och stolt över att ha inspirerat till lite pyssel, för visst är det mysigt:)

Nu måste jag ju kika runt hos de andra du skrev om, de där ljusstakarna var ju supermysiga!

Och förresten, det där med grön, var ju för att jag tycker att Knatte kommer att bo så ooootroligt (ska uttalas med Gunde-mål) vackert så att jag nästan blir lite avis...

Kramar i mängder

Maria sa...

Inte få prestationsångest nu! Det är verkligen förenat med sånt när man spejsar runt bland alla bloggar!

Själv har jag konstruerat värsta konstverket ikväll som iofs blev väldigt fint men när jag står och begrundar grejen så inser jag att det ju INTE är min stil!

Fattaru vad jag menar? Det får liksom inte övergå till frosseri....eller nåt det här villhaandet;)

Du har presterat tre skitfina gossar...snacka om prestationsångest det ger för en annan som "bara" har två töser;)

Kramelikrämar och nattsinattsi!

Maria sa...

Vet väl att det inte är jämförbart;)

Ville bara se det ur en annan synvinkel. Att alla är bra på sina sätt och vis och att man inte KAN vara med på allt och göra allt.

Du förstår väl vad jag menar? Du är ju en raketforskare, Hallå!

Nu måste jag snart iväg...blää har verkligen ingen lust:(

Kram

Charlottas hemmaplaner sa...

Hejsan Maria!

Å vad jag känner igen mig i detta. Vet du vad läkarna kallar det vi drabbats av? "Ackumulations-stress". Så länge man är medveten om att alla idéer kommer från flera personer så är det lugnt. Det finns ju ingen som hinner med allt. Fast visst är det lätt att gå i spinn över allt roligt man vill hinna med????!

Scrapbooking är något som jag tidigare lagt ned en hel del tid på. Det är verkligen jätteroligt! Det senaste månaderna har jag inte klistrat in ett enda foto.... Förhoppningsvis får man mer tid längre fram.
Kram //Charlotta.

Tinnar och torn sa...

Tjolahopp megacupcaketopp! Jo mycket finns det att göra. Tänk om man inte behövde jobba utan kunde pyssla hela dagarna :o) eller näää kanske inte....
På tal om jobb så är det helt omöjligt att byta den där helgen så nu har jag gett upp. Det är lite kort om nattpersonal just nu så det finns inte så många att byta med heller. Skittrist tycker jag....men men ....vad är väl en bal på slottet? Puss på dej/Pellerin (HA.... den visste ni inte vavavava, hehehe)

Harry sa...

Ja visst är det mycket man vill införskaffa inför jul. Det är så mysigt att pynta och fixa. Men det är inte gratis med allt krims krams heller......

kram

Annika sa...

Tack för din otroligt smickrande kommentar! Kul att kunna inspirera.
jag har ju själv så kul både när jag lagar/bakar och när jag bloggar, så det är en otrolig bonus att få sådan fin feedback som din.
Jag är på resande fot och på lånad dator, men jag kommer tillbaka hit och läser mer så snart jag är hemma igen!