torsdag 6 november 2008

VATTENLÄCKA!!!

Just nu är det inga glada miner på Adrians backe kan jag lova.

Helt plötsligt hade vi en stor vattenpöl på golvet i hallen som hade trängt fram under listen.
En snabb undersökning visade att rörmokaren inte hade dragit åt en koppling ordentligt så vattnet sprutade ut och rann under någon regel till hallen och trängde upp mellan listen och skiffret.

Morgondagen kommer alltså att gå åt till att ringa försäkringsbolag, rörmokare och andra berörda.

Det var det jag sa. Händer det alltför många bra saker på en gång kommer det alltid ett bakslag.

MORR

12 kommentarer:

Maria sa...

Åhhhh vad trist!!!!!!!

Håller tummarna för att det INTE ska vara så alvarligt som du beskriver i ditt inlägg!

Kram Maria

Viveka Gulda sa...

Hoppas verkligen att ni upptäckte det i tid!! VI hade ju också en vattenläcka här, när vi precis hade flyttat in, men det ordnade sig hur bra som helst. Inga problem.. Håller tummarna för att det blir så för er också!

Tinnar och torn sa...

Näe va trist!! Håller tummarna för snabb och okrånglig lösning! Kram Pellis

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men så jäkla typiskt, och du med din fot..Hoppas att du slapp torka och hoppas att det blir åtgärdat så fort som möjligt.

StrandviksVillan sa...

Nämen...! Så onödigt och dumt! Hoppas verkligen det inte gjort så stor skada.
Hoppas ditt ben har blivit i bättre skick också!

Vimsingen sa...

Gud va trist. Och så arg man blir. Hoppas det inte blir för stora skador.
Många styrkekramar
Vimsingen

ColonialEast sa...

Amen hallå - ni har ju ett helt nytt hus - helt otroligt. Vattenläcka vill man ju INTE ha! Hoppas allt löser sig för det bästa. Kram!!

Maria sa...

Puh..skönt att höra ifrån dig!

Jag kännde mig lite dum närapå efter mitt tokfnatt här hos dig igår. Inte för att jag hade någon aning om att ni drabbats av en vattenläcka med ändå.... fast jag vet att du inte blev förnärmad eller så;)

Skönt att höra att foten fått känseln tillbaka även om det innebär smärta. Det är bara att droga ner sig lite.

Skönt även att det verkar som ni fått stopp på läckan. Hoppas nu att de berörda går igenom grundligt vad som hänt och att det inte blivit några skador.

Fredagskrämar och fredagspösar;)

Tinnar och torn sa...

Hejsan vännen! Inte var du så negativ inte på min blogg. Förstår dej precis. Så jäkla onödigt det måste kännas. Jag har mardrömmar om att elektrikern inte gör sitt jobb och att hela klabbet brinner mer. Skitläskigt! På så sätt är ju vattenläcka lite bättre....kanske eller jag vet inte förresten. Man kan inte alltid se det positivt. Fan med!!! Håller tummisarna för att foten läker som ett skott nu i allafall. Tänker på dej! Va ska man säga : simma lugnt kanske ;o) Lite galghumor måste jag slänga in. Kram på dej gumman! &Pöss/ Rapuntzelina,hehe

Maria sa...

Säg åt "prinsessan på ärten" att hon går och lägger sig;)

Och då menar jag vår gemensamma polare med de många namnen;)

Kräm karamell

eve sa...

Tack för kommentaren! Jag tror nu också det blir bäst med 4 st fönster...

Charlottas hemmaplaner sa...

Stackars, stackars er! Sådant här är ju speciellt jobbigt i ett nytt hus! Men, men allting löser sig ju till slut. Man får tänka på att det kunde vara värre. Jag har själv varit med om en vattenläcka i vårt förra hus. Vi totalrenoverade vårt kök och när vi för första gången skulle använda vår nya diskmaskin så läckte allt vatten ut under det nya trägolvet. Vi såg ingenting förrän dagen efter. Golvet gick liksom i vågor.... Det var rörläggaren som glömt en ventil. Firman tog hela skulden och allt ordnade sig till slut. MEN VAD ONÖDIGT!

Lycka till vännen!

Trevlig helg!

//Charlotta.