fredag 21 november 2008

Första veckan avklarad!

Och jag hade helt rätt. Hade inte min chef känt igen mig hade jag aldrig gissat att det var han. Undrar om man kan få något slags bidrag/ersättning för att det fattas en igenkänningsfunktion i ens hjärna. Nu efter att ha suttit i samma rum i tre dagar så tror jag att han går att känna igen även för mig, kanske... Och som om det inte vore nog så sitter det ju fler människor i vårt hus som jag borde försöka kunna namnen (och ansiktena) på inom det närmsta månaderna iallafall.

Jobbet i sig blir nog riktigt bra när allt kommer igång. Spännande att vara med och starta upp något helt nytt. När det närmar sig och allt är klart kommer jag nog att slänga upp en länk så ni får titta på vad jag kommer att jobba med.

Nästa vecka blir det kurs i tre dagar, tyvärr (för mig...) flyttades den från Stockholm till Falun så det blir inte två hotellnätter som jag ställt in mig på. Inte heller någon dejt med Pellan och Lundinskan, synd.

Som tur är så kommer jag träffa Maria på söndag i alla fall, då hennes Balrog kommer till Falun för att spela mot "mitt" IBF Falun. Morgondagen går därmed i städnojans tecken.
-Nej Maria, jag vet att jag inte behöver för din skull. Men för min skull måste jag. Så det så.

Nu är det dags att fixa lite chokladsås och glass, och sedan krypa ner i sängen med en bra bok och bara njuta.
God fredagskväll på er alla!

2 kommentarer:

Anna-karin sa...

Grattis till första veckan! Äh betala barnen några slantar så kanske de städar... Blöjorna är nog en ypperlig trasa att polera golven med hihi:) Själv sitter jag och funderar på vad JAG ska bli när jag blir stor...
Skönt att lufta fossingen lite vah? Mindre kul med "straffveckor" i paket. Trevlig helg //Anna-karin

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej!

Första veckan på ett nytt jobb gör att man blir enormt trött. Det är så mycket som skall in i huvudet liksom, rutiner, namn, ansikten... Nästa vecka skall du se att igenkänningsfuktionen kommer att fungera bättre.
Trevlig helg!
//Charlotta.