fredag 24 oktober 2008

TigerFix för Dummies

Det här inlägget skrev jag egentligen igårkväll men Blogger var helt dött när jag skulle publicera inlägget.

Tiger-Fix är en två-komponentsgrej med en konsistens som lera, dvs två leror som man knådar ihop.
Sedan trycker man in leran i ett fäste som man sedan trycker fast på väggen.
Man tar bort överflödig lera med en kniv och sedan väntar man otåligt i 24 timmar medan det härdar.
Efter ett dygn kan man sedan fästa sina önskade prylar med hjälp av en insexnyckel på fästet.

Leran sitter som berg och ska inte påverkas av fukt.
Man får bara fästa på material som kakel, klinkers och glas. Det följer med skruv och plugg också om underlaget inte är det rätta.
Det ska enligt uppgift vara lätt att ta bort fästet om man upptäcker att man vill byta ut något.
Man värmer bara med en varmluftspistol och tar sedan en spackel och tar bort fästet.

Det finns flera olika serier anpassade för Tiger-fix så det borde finnas något för alla smaker.
Det bästa är ju att man inte behöver borra och skruva i kakel och tätskikt, det vore ju bra surt om man spräckte en kakelplatta i sitt nya badrum.

Än så länge (efter 30 timmar) så funkar allt utmärkt i vårt badrum.
Skulle något inträffa så meddelar jag det.

Kram & Go'natt

13 kommentarer:

Maria sa...

Håller med! Skämmes ta mej f-n på törnrosa!

Fast stackarn hade ju sin dotter att tänka på och programmet var förmodligen spikat sedan länge;)

Jag hade också problem med blogger igår. Typiskt att det händer när man får inspiration.

Ludde kikar på det där andra. Har inte glömt. Var det vattenburet eller eldraget förresten? Det är inte alla sådanadär som passar till de olika varianterna. Och hur många ska det vara?

Puss tillbaka;)

Tinnar och torn sa...

Halloj!

Snygga de blev uppsatta toalettattiraljerna :o)

Jo, jag hade fakrtiskt lite dåligt samvete...tänkte först mejla att du ju kunde svänga förbi Borlänge-Kupolen på tordagen så vi kunde ta en fika. Hade jag varit där själv hade jag absolut gjort det!! Men det var lite känsligt hela grejen eftersom Paulina bommat sin första uppkörning. Hade hon missat igen hade det inte varit läge att fika kan jag säga ;o) Men jag sneglade på kartan både en och två gånger kan jag säga. Det är väl Falun du bor i, eller har jag fattat fel (som vanligt :o)? Jag tänkte eftersom du sa "åkt förbi mitt hus"??? För det är väl inte i Borlänge du bor??? Det vore ju jäklarns typiskt för då hade vi ju kunnat svischa förbi efter hon klarat kortet!!! Då var det en glad och munter unge som hade följt med på alla mammans upptåg! Kram iallafall och jag jobbar vidare på jobb-bytet! Städa inte bort de tre små pojk-prickarna bara :o) Rapuntzel vid pennan ;o)

Tinnar och torn sa...

Men va f*n....20 minuter ifrån bara läste jag just hos Lundinskan...varför har jag fått för mej att du bor i Falun. Det ligger väl längre ifrån än 20 minuter?? Eller kan jag mitt Dalarna så dåligt alltså...jaja...suck...man är ju ingen kart-expert....Kram igen!

Viveka Gulda sa...

Men hallå, bilder på badrummet då???

Tinnar och torn sa...

Hahaha....jösses vad förvirrat det kan bli...
Nu ser jag ju att du skrivit 20 min på min kommentar oxå...snacka om att läsa slarvigt ...hihihi...Kram en tredje gång nu då... :o)

Tinnar och torn sa...

Hahaha...horiiz...ja visst blir man mörkrädd ibland över vilka ord man måste printa in för att få publicera...

Okey det är inte längre än så alltså, nu känner man sej ju som ett jackass....hihi...

Vi åkte över Uppsala och Sala väg 70 och 72 så vi åkte inte igenom Falun men det hade ju funkat ändå när det var sånt litet avstånd...Puss o kräm

Tinnar och torn sa...

Du jag tror bestämt att vi måste ses snart igen...med tanke på alla dessa kommentarer som flyger genom cyberspace ;o)

Tinnar och torn sa...

Tja typ blåbär kanske...haha...

Tinnar och torn sa...

Oki...handla lugnt...Kräm (hehe)

Charlottas hemmaplaner sa...

Hejsan svejsan!

Tack för Tigerfix lektionen! Man lär sig något nytt varje dag.

Hoppas att ni prinsessor får till den där träffen på något av slotten snart... ;-)

Trevlig helg
//Charlotta

Taklyftet sa...

Det där får jag lägga till minnesbanken, det lär nog behövas när vi någon gång blir klar med vårat badrum.
Du får ha en underbar helg!

Maria sa...

Shit vilken korrespondanse det varit här idag då!

Tror det är bäst att boka telekonferens en gång i veckan istället;)

Nu är iallafall jag lite uttråkad som sitter och skriver så här sent en fredag kväll...hmmm

tror att det är bäst jag går och joinar min man som redan ligger och zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Gonatt;)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Vilket svammelsurium du har här. Sanslöst! Har ni inte varandras mejladresser, ha ha ha!

När man läser alla inläggen känns det som att alla sitter kring ett stort bord och att Viveka sitter längst ner i ett hörn och gastar: "Hallåååå, åter till ordningen, jag vill se bilder från badrummet", utan att någon tar notis om henne. Ha, ha, ha, vad kul!

Tiger-Fix, vad himla smart. Har jag totalt missat så stort TACK!

Ha nu en härlig helg, lås alla fönster och dörrar så att inte spökena tar dig. Det ska jag göra, därför att jag vill ha godiset för mig själv.

Leena