tisdag 14 oktober 2008

Gamla huset är sålt

Och det är en helt galet rolig historia i sig...

Jag lade ut huset på Blocket efter middagen, precis innan jag gick och la mig ringde telefonen.
En karl sa att han var intresserad av huset och vi pratade om det ett tag sedan frågade han vart huset låg. På Skutudden svarade jag.
Då blev det lite tyst i luren sedan frågan han om jag hette Eriksson. Jo det gör jag ju.
Hette du ****** som ogift, ja det var ju också rätt. Nu började det kännas lite konstigt för jag hade ingen aning om vem jag pratade med.
Ha, jag är gift med J**** Å****** sa han då.
Men... Det är ju min klasskompis från mellanstadiet!!! (vi var bästisar då)

Jätteroligt hur liten världen faktiskt är. De kom och tittade på huset dagen efter och så åt vi middag tillsammans.
Häromdagen pratade vi igen och då hade de bestämt sig för att ta huset!

Så roligt att mitt gamla hus ska flytta till J**** och hennes familj.

4 kommentarer:

Taklyftet sa...

Tack för att du kollade, jag fattar inte vad som är fel med inlägget.
Kul att du fick sålt huset så snabbt och att det får ett "bra" hem.
Kram

Tinnar och torn sa...

Hej hopp! Vad skönt att de bestämde sej. Jäklarns att Balrog spelar just den helgen. Det är det värsta med att jobba skift. Att man missar en del roligheter.
Kram Petronella

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Vad kul att det gick så snabbt. Grattis, grattis! Vi sålde också vårt förra hus via blocket. Jag ÄLSKAR blocket!

Maria sa...

Halloj,

äntligen tillbaks i vardagen.

Världen är tydligen inte större än att man ständigt snubblar över folk man på ett eller annat sätt haft i sitt liv tidigare.

Kul att sälja huset till en "gammal" skolkompis;) Grattis.

Jaså du har hunnit svänga ihop chokladsoppan;) Kännde på mig att du inte skulle vänta allt för länge med det;)

Nu har du bara de andra recepten att ta dig igenom. Rostade nötterna med mango curryn är inte helt fel det heller. Kanske något för Pellis. Hon sa att hon var förtjust i cashew har jag för mig.

Nu måste jag återställa hemmet här efter att L och A levt rövare medan jag varit borta!

Kramis Maria