söndag 1 mars 2009

Rapport från lördagen

Dagens planering höll bra tycker jag. Jag ringde in Pappa-snickare och så åkte vi och handlade OSB-skivor till innerväggarna i uthuset. Medan han mätte och sågade så isolerade jag färdigt väggarna och spikade fast de skivor han levererade. Helt ok resultat.
Om ni undrar over den stiliga panelen så är den resultatet av en tanke vi hade i somras om att använda den panelen vi tog av gamla huset till väggarna i uthuset. Tyvärr var det så svårt att få ner panelen i bra skick att det tog alldeles för lång tid att pussla ihop bitar.



Efter spikning kollade jag på Skid-VM i Liberec men det var ju inte så upplyftande ur svensk synvinkel. Dagens motion klarades av efter det. Spinning och ett förkortat gym-pass blev det.

Här kommer sedan ett par bilder speciellt tillägnade Charlotta och Pellan, hihi.


Charlotta: Midorin levde fortfarande... Fast det var ett Hel***e att få av korken. :)


Visst var jag väl värd denna, Pellis???

9 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Men va faaaan....hade skrivit en lång kommentar som bara försvann...

Jaja...iaf...

Vilken härlig lördag du haft, först hårt slit och sen en tjusig drink med tillhörande swiss...hajs...

Har oxå en Midori i skåpet som jag tänkt kolla "om den lever" så jag kan mixa ihop en snygg Charlottadrink men det har stannat vid en tanke än så länge. Men snart så kanske det smäller till ;o)

Kram på dej o ha en skön söndag//Pellis meness

Maria sa...

Grattis i efterskott till dig med!

Jag hade totalt nollkoll på att vi hade namsdag igår:) Du firade rejält ser jag. Med drink och marängmojäng! MUMS!

Vad duktig du är som ligger i med träningen, jag behöver komma igång jag med. Förmodligen är jag så trött för att jag är så otränad!

Du är inte bara duktig på att hålla igång träningen, du är även duktig på att "svinga" hammare din rackare;) Go girl! Låt gubben ta hand om ungarna medan du bygger hus;-)

Kramar Maria

Anonym sa...

Säger som Maria ,grattis i efterskott.Vad duktig du är på att spika och greja.Självklart är du värd att unna dig lite när du jobbat så.Man måste ju få njuta lite också .Eller hur?
Må så gott.
Kram Helena

Maria sa...

Hassel, rassel... haha.

Du, grattis till att Falun knep fjärde platsen i tabellen. Nu jäklar är det slutspel!!!! OCH snart är säsongen slut.. TJOHO!!!

Cleti... pleti hahahaha. (obs orderverifiering)

Kram Maria

Anonym sa...

Hej Maria!!!

Grattis i efterskott på namnsdagen. Tänk att jag missade detta. Jag heter ju själv Maria i andra namn...

Det glädjer mig att du fick upp Midorin till slut. Hoppas att den gröna drinken var lika god som den såg ut!

Lycka till med det fortsatta byggandet.

Kram

//Charlotta.

VILLA VRÅKEN sa...

Hej!! Va duktig du är som isolerar och spikar......Supergott me en drink och en swiss på lördagkvällen!! Ha en trevlig dag!
/ Linda

Maria sa...

"Long time no see" ..... som dom säger i Kina!

Vd gör du nu för tiden... varför hör du aldrig av dig... det var aldeles för länge sen du... tralala.

Jag sjunger, bara så du vet.

Hur mås det? Mycket på jobbet? Mycket utbildningar? Hur har det gått med ditt internet hemma?

Hoppas allt är väl med dig i alla fall.

Kramis Moi

Maria sa...

Äntligen fredag.....

TJOHO!

Bara så du vet;-)

Nu ska jag presentera de flytande kryddorna på en grossist. Sedan vid tolv är jag klar och färdig för denna vecka.

TJOHO 2!

Kramisar

Ulrika sa...

Vad duktig du var! VÄL VÄRD både drink och swiss! Mmmmm ... nice!