måndag 2 februari 2009

Utmaning - en läskig sådan är det

Från Leena, By the sea in Tosteberga, dök det upp en rolig och inte så lite läskig utmaning.

Så här gör man:Gå in i mappen Mina bilder (eller Bilder för dig med OS X, eller din egen personliga bildmapp). Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden. Visa bilden på bloggen och skriv något om den. Invitera sedan sex stycken nya till att vara med på utmaningen. Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Jag menar, man vet väl aldrig riktigt vilken bild man kan hitta om man gör på det sättet.
Det visade sig i mitt fall vara en bild från 2004-01-10 då mellansonen döptes.

En liten rolig historia där är att det var totalt nio personer på dopet och av dem hade tre samma födelsedag: Dopbarnet, morfar OCH prällen. Oddsen för att det ska vara så kan inte vara stora.


Då var det det där med inbjudningar igen...

1. Lindövägen 56

2. Anna-Karins blogg

3. Mitt hus och jag

4. Jenny

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och här kommer alla utmaningar på en gång! Du har en hos mig också om du vill och kan;)

Härlig bild på familjen där i kyrkan!

Ha en härlig vecka!
Kram Malin

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jättefin bild!:-)
Märkligt det där med födelsedagar. När jag pluggade till journalist var min bästis en kille från huvudstaden. När jag sen träffade Jonas upptäckte jag att de där två var himla lika i sättet. Påpekade det också ofta för Jonas, som aldrig hade träffat min killbästis. När vi sen gifte oss bjöd jag naturligtvis min bästis och hans flickvän (numera fru) till vigseln. I den vevan råkade jag även hitta hans personnummer i en gammal adressbok, som visade sig vara nästan EXAKT samma som Jonas (personnumret alltså, inte adressboken;-). Skiljer bara sista siffran. Dessutom fyller även killbästisens fru år på samma dag. Ibland är det märkligt.

Maria sa...

Grattis på Födelse- dagen!

Gratta lillpojken med förresten;)

Varför jag grattar dig? Jo för det var ju du som FÖDDE ju!

Jag med firar idag;)

Kram

Maria sa...

Ville bara säga gonatt.... nu är "våran" födardag snart till ända, är helt slu..zzzzzzzzzzzz

oj nicka visst till.....nattsi

Taklyftet sa...

Det har gått några år sen den bilden, barnen måste vara riktigt stora nu.
Hur går det för er med rivning av hus och allt?
Du får ha en bra helt!
/Jenny

Tinnar och torn sa...

Hejsanhej!
Va fina ni var på bilden ;o) Hur har du det där i dalarna?? Själv bråkar jag till både hö o vä känns det som nu. Svårt att fokusera på det roliga faktiskt om jag ska vara helt ärlig. Arslen finns det tydligen överallt :o( Men men det löser väl sej tillslut. Usch nu e jag astrött!!! Ska bli så skönt att åka hem och sova :o) Snart så :o) Kraaaaaam på dej/ Pellis

Maria sa...

Å ännu en vecka har schwischat förbi bara så där!

Vart tar tiden vägen????

Mår du bra? Har du hört någe mer om det där du berättade om för mig?

Har ni mycket snö förresten? det måste ni ju nästan ha för vi har det här "nere". Då kanske ni passar på och idkar lite vintersport i helgen antar jag eller har ni mera riv kvar att göra på det gamla huset?

Kramelikram Maria