lördag 7 februari 2009

Att riva och att bygga upp

Hejsan alla.
Bloggandet kommer verkligen i sista hand just nu men jag ska ge er en liten uppdatering.
Rivandet går över förväntan och hästtransporten har blivit fylld ett par gånger.
I väggen hittade John en ölburk av okänt datum. Norrland öl måste vara föregångaren till Norrlands Guld. Någon som vågar sig på en åldersbestämning?
"Bygga upp"-delen i mitt liv just nu handlar om mina muskler.
Efter två och ett halvt års mer eller mindre ofrivilligt träningsuppehåll är jag äntligen på banan igen. Årskortet till Friskis är betalt, fyra pass spinning och ett par jympapass är avklarade.
Foten tycker att spinning är helt ok och jympan sisådär... Men den får härda!
Målet med träningen på kort sikt är att få fram lite magrutor till Rhodos-semestern i slutet på maj och att kunna springa en mil utan att dö. Magrutorna kan vara lite vadderade, det är helt ok men de ska finnas där iallafall.
En extra liten tanke går just nu till Pellan och Örjan som håller på att "diskutera" med sina hantverkare. Det är inte roligt och förtar säkert lite av nöjet att få flytta in i sitt drömhus.
Jag önskar dem all lycka för huset är underbart och de är väl värda att få njuta varenda sekund!

2 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan vännen!
Känns fint att du tänker på oss :o)
Du en annan sak. Hur gjorde du din bänk i hallen? Har en tanke om att Örjan ska få bygga nåt liknande ....eller jag kanske ;o) Kram Petronella

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Rutor på magen ska inte kvinnor ha, säger min man. Tur att JAG är gift med honom. Här finns inte en ruta så långt ögat når, snarare uthängande magmuskler;-)

Skitfin hallbänk, ska visa Jonas för det kan vara något till vår hall nere.

Kram