söndag 22 februari 2009

Idag har jag snickrat lite igen

och det var länge sedan nu.

Orsaken är ett utbrott på alla kläder i hallen med omnejd. Så idag åkte sticksågen och skruvdragaren fram igen. Ö&B fick ett supersnabbt besök där ankarkrokar och en del annat införskaffades och sedan körde jag igång.
...Och här är resultatet.
Nedre hyllplanet sitter på 145 cm höjd från golvet. Då når de stora barnen samtidigt som overallerna inte släpar i golvet. Lådorna kan fyllas med barnens alla vantar och sockor när säsongen är slut t ex.




7 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Du är så smart och händig...och jag blir både impad och inspirerad. Håller just nu på och filar lite på en skiss till hallen. Som underlag har jag bland annat din hallbänk och lite andra byggan...vi får se vad det blir av det hela. Kram på dej ditt sushimonster ;o Pellis acsdmd= äsch-dömd????

Anonym sa...

Det blev ju hur bra som helst där med dina hyllor och perfekt med många krokar! Jag förstår inte det här med förvaring, det blir liksom ALDRIG tillräckligt... eller så är vi här hemma inte tillräckligt snabba på att rensa undan saker i samma takt som man skaffar nya... kan nog bero på det;)

Visst var det superkul att träffa Maria/Lundinskan/spanjacken/Fnatte/Roddan! Hon är verkligen för rolig och bjuder på sig själv - störtskön helt enkelt! Men DU, smygMalvis ska till obygden/Falun den 14 mars på friidrottstävling med miniMalvis så har du vägarna förbi Lugnet kan du väl titta förbi....;)

Kram Malin

Maria sa...

Hej gumms,

vad duktig du varit!

Bara grejen att dra iväg till ett trist byggvaruhus och köpa lite plank och skruv för att sedan komma hem och "pilla" ihop en praktisk lösning är ju liksom lite mer än att vara raketforskare. Jag menar antingen eller... eller? ;-)

Jag ser att Malvis snart ska till obygden... då får även du "känna påna live" ;-) Usch vad det lät!! Fast du kommer precis som jag tokdigga henne för hon är precis lika go i verkliga livet som hon ger sken av i cyberspace:)

Nej men tjing påre sålänge gumman!

Kram Maria... brappoo

Maria sa...

Nu är jag här igen,

Var tvungen att gömma mig lite;)

Pellgurt har fått fnatt... hon har inte gått och lagt sig ännu och skriver en massa knasiga kommentarer igen;) Shit jag pallar inte mena mer, jag får ont i magen av allt skratt från hennes galna kommentarer.

Nu ska jag skriva burbor handlar det om fåglar tro;)

Puss på sig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!
Vilket fint hus ni har!
En fråga: var har ni köpt krokarna? Är på jakt efter såna...
Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Måste jag till ÖB och kika :)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Snyggt jobbat!:-)