söndag 21 december 2008

Jag har ingen karaktär...

...när det kommer till chokladkartonger av typen Aladdin/Paradis. Är den min och jag har öppnat den kan jag bara inte sluta äta.

I år fick jag en av chefen, som mycket väl vet min svaghet för choklad. Är det då snällt eller "elakt" att ge bort en sådan???
Okej då, mest roligt eftersom kommentaren som följde med var: Undrar hur länge det tar innan den är slut om den står bredvid datorn?!
Ska väl erkänna att jag lätt blir "Maria 3 år" när någon säger sån't. Så jag hade tänkt spara asken till julafton och bjuda alla och äta ungefär tre bitar själv.

I fredagskväll gav sig min brist på karaktär tilkänna. Asken öppnades och John hann nappa åt sig två bitar innan jag och chokladen stängde in oss i sovrummet. Efter att ha ätit mig fyrkantig fick John order på att gömma asken men han lyckades inte riktigt, så igår hamnade mååånga bitar i magen igen.
Sk*t också! Jag som just började gå i alla mina byxor igen.

Tack chefen! ;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Visst är choklad gott .Håller med om att det kan vara svårt att sluta när man väl börjat.Hihi.
Man får väl skylla på att det bara är jul en gång om året.Haha.
Jag önskar dig och din familj en härlig jul.
Kram Helena

Familjen Eriksson sa...

Hej Helena!
Choklad är svårt beroendeframkallande. Jo, jag får väl ta nya tag efter nyår, som alla andra. Hehe.

God Jul till er också och lycka till med huset! Dags att visa lite bilder snart...?

Kramis
Maria

Anonym sa...

Dan före dan före doppardagen... nu närmar det sig! Och visst är det attans så svårt att sluta äta ur alla chokladaskar och skålar med godsaker... Får bli många och långa raska promenader här sedan under julledigheten!

Passar på att önska dig en
GOD JUL!!
Julkramar Malin

Maria sa...

Inte jag heller;-) Har karraktär alltså! Ingen bra kombo. Jag sover och bombar i mej choklad om vartannat.

Nästa år blir det ändring!

Ha det mys

Kram Maria

Maria sa...

Godmorgon!

Idag är det dan före doppardan........om utifall du missat det;)

KRAM

Anonym sa...

Kram själv!!!

Tinnar och torn sa...

God jul från en snyltsurfande Pellis Kramis :o)

Anonym sa...

Snälla säg att du inte har låst in dig på rummet igen med chokladasken.... vart har du tagit vägen? Hihi;)

Vill bara tassa in och önska dig en hejdundrande fantastisk jul med MÅNGA chokladpraliner...

GOD JUL!!
Kram Malin

Maria sa...

Hej där vännen,

jaså du är snygg i håret nu;) varför får vi inte se??? Skönt att få gå till frissan och bli fixad.

Nu får ni ta och ha en fantastisk härlig god jul!

Kramar och mer kramar Maia

ps. hälsa särskilt lille Emil-bus från mig med en tomtepuss;) ds

ColonialEast sa...

Halloj! Här smällde vi i oss en kartong Anton Berg choklad i går. Gud vad illa man mår sen. Men gått är det! Hoppas ni får en härlig jul!! Kram, Petra