söndag 14 december 2008

Det finns faktiskt lite pynt även här

Vi är inte några stora pyntare men lite adventspynt har faktiskt letat sig in i huset på Adrians backe också.
Med tre barn så känns det som att det trillar in oanade mängder julpyssel från skola och dagis. I år har vi fixat en speciell plats för alla tomtar så att det kanske håller sig fint ända till julafton.
Samlingen har utökats med en ängel och en "krumelur" sedan jag tog det här kortet.



Annars kör vi mest med helt vanliga adventsstjärnor i fönstren.
Och lite Cult design förstås.
















12 kommentarer:

Taklyftet sa...

Tänkte bara kika förbi och önska God Jul och Gott Nytt År!
Jag måste läsa igenom allt som har hänt när jag har tid.
Kram Jenny

Anonym sa...

Hej!
Gulligt med en alldeles egen plats för barnens pynt.Det brukar ju bli en hel del sådant.Visst är det fint med cultgrejer.
Ha en trevlig vecka.
Kram Helena

Tinnar och torn sa...

Så fiiiint. Den där Ragge-tomten vill Örjan ha i julklapp! Här är det inte lika fint kan jag säga hahaha. Nere i huset ser det ut som katastrof och snickarn är hysterisk ;o) Åh du fridefulla jul...var är du???? Kramis epspalla

Anonym sa...

Vad mysigt med barnens gulliga tomtar, julgranar, ljusstakar och jultupp!? Det var något nytt...;)

Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Jo, men TACK jag har sovit så fantastiskt gott de senaste fyra nätterna! Var till naturapoteket i torsdags och fick med mig ett par Magnesiumtabletter som tydligen ge djupare och skönare sömn... placeboeffekt eller inte... skit samma - jag sover såååå gott! Så jag hoppas verkligen att det ska fortsätta så här för nu känns kanon!

Ha det gott!
Kram

Maria sa...

Vad fint och mysigt med lite julemys på Adrians backe. Saknar faktiskt alla "märkliga" saker ungarna kom hem med som de knåpat ihop på dagis/skolan. Det var tider det;)

Nu är jag tillbaka från Hudik, magsjuka mm. Och NEJ jag var inte fyllesjuk utan MAGSJUK! Bara så de vet.

Ivent? Advent ska det ju va;-) det är lustigt med verifieringen.

Kramis

sandyekman sa...

Mys!!
Längtar tills jag får ha det lite mysigt i huset.
Kram!

Maria sa...

Hej där, hur mås det?

En annan går och längtar efter lite välbehövlig julledighet nu må du tro. Antar att du som just fått upp ångan på nya jobbet kanske inte känner samma?

Hursom den här veckan är helt galen. Det skall fikas, kramas, ätas, delas ut klappar, osv, osv.Far runt som ett mongo bland mina kunder. Varför blir folk så hysteriska veckan innan jul???

Nu vill jag bara ha lugn och ro!

Fatta att Knatte flyttar vicken dag som helst nu! Det slog mig att hon inte visat värst många foton på hur det hela artat sig. Verkar som hon bara vill visa sen när det är städat och klart. Vad är det för sätt???

Aja, nu måste jag slänga mig på spisen för att förbereda käk till de som skall på träning ikväll.

Puss på sig!

unchami

Tinnar och torn sa...

Hej gulleplutt! Vad jätteglad jag blev nu när jag hämtade posten. Värsta julafton ju :o) Superfin är den. Ska ge den hedersplatsen på vår hylla ovanför kaminen. Vill minnas att Spanjorskan döpte sin till Adrian....hm...då döper jag min till Adrian junior hihi.....eller kanske Adrian 2 för att matcha bloggnamnet! Ha en riktigt god jul och allt. Hade jag skickat julkort hade du definitivt fått ett :o) Ska försöka lägga in lite mer bilder när vi flyttar in. Just nu är det rena kaoset därnere, hehe... Kraaaaamis P./tatics

Vimsingen sa...

Vi har också samma dilema. Här tillverkas det tomtar i stora lass.
/Vimsingen

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tjo!
Jag gillar den tjocka tomten i fönstret, påminner lite om mig själv, i skägg.

Är heller ingen julpyntare, men tror att det blir betydligt roligare nästa år, när vårt hem (förhoppningsvis) är klart på insidan.

Tänk att julstjärnor kan skapa sådan mysig stämning. Häftigt!

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Har snott dotterns trådlösa internet ett tag. Jodu jag ska jobba julafton och juldagen. Gjorde så eftersom nästa jul vill jag vara ledig och fira ordentligt i nya huset. Då har ju jag gjort mitt liksom detta året ;o) Har sovit första natten i huset nu. Saknar katterna som fortfarande bor uppe i det andra huset men annars var det coolt! Kram på dej och om jag inte kommer åt internet nu på ett tag så God jul oxå! Kraaam crclarr? Pellis