söndag 11 oktober 2009

Räddningen för mat-trötta föräldrar

Vi har sedan ett par veckor nappat på ett erbjudane från Energiköket.
Ett Stockholmsbaserat företag som har ett koncept som vi i vår familj älskar.
De plockar ihop en "matlåda" med fem middagar för fyra personer och kör hem till vår dörr (som tur är kör de även till Falun...).
Recept ingår också...

Jag har inget egentligen mot att laga mat men jag tycker illa om att behöva tänka ut vad som ska ätas. Och när man väl kommit på är det alltid något som fattas.
Nu tar matlagningen sällan mer än 45 minuter eftersom allt redan finns på plats, och i rätt mängd.

Maten lagas från grunden så det är inga halvfabrikat. Specialkryddor ingår i leveransen men vissa basvaror såsom mjöl, smör, socker, buljong mm räknar de med att man har.

Vi har nog aldrig ätit så gott och varierat som under de sista veckorna. I löööv!

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Jag anmälde oss direkt för att prova på i två veckor!
/Vimsingen

Maria sa...

Hej Maria,

nu förstår jag vad Ludde dillade om häromdagen. Han berättade om någon kompis som köpte sin mat sådär. Jag tyckte det lät konstigt men nu fattar jag.

Vilken genial ide! Vad skönt att slippa tänka själv. Särskilt som man allt för ofta är totalt slut när man ska hanla och komma på vad man ska ha till middag.

Det där tål att tänkas på....

Du förresten, hur blir det? Kommer ni till sthlm? Var det nu på fredag?

Kram Maria

Tinnar och torn sa...

Hejsan Dalkullan! Tack och bock för vrålet :o) Kollade in hos dig häromdagen men hann inte heller kommentera så jag känner igen det där med att komma sist. Va himla smart alltså med hemkört i veckorna....eh?! vänta det där blev lite knas kanske hahaha, shit vilken taskig humor.....
Men det verkar toppenbra verkligen. Ha det grejt! Kramar i hög//Petronella