söndag 18 oktober 2009

Hötorgsblommor

I fredags efter jobbet hämtade jag upp vännen Louise och så drog vi 25 mil söderut till Hufvudstaden. Eller egentligen lite söder om faktiskt, hem till Maria närmare bestämt.
Där hade vi bokat en sängplats för natten.

Söta Maria hade dukat upp värsta festmåltiden till oss. Hon hade tillochmed jagat ut Ludde i regnet för att grilla köttet. Sååå gott var det. Sedan blev det tjejsnack in på natten.
Mycket trevligt att träffa Maria igen, nästan på årsdagen för första mötet.

Dagen efter stod det SHOPPING på schemat. Jag och Lollo sprang runt i alla affärer i halva Stockholm . Vi avslutade cityshoppingen med blomsterhandling på Hötorget.

Annat som shoppades kommer att visas upp i senare inlägg.

Jomenjustja...
Jag lovade Maria att visa upp en inredningsgrej som jag fnulade på när vi hade en dejt i februari.
Ett slags "ljuddämpare". Det är tre sådana filtlöpare som jag sytt ihop och satt upp för att hejda lite av ljudet från övervåningen. En liten bonus är det roliga skuggmönstret som blir i taket.
Det var ohyggligt svårt att fota så att man ser något men men...






2 kommentarer:

Maria sa...

Meh!!! Har jag inte kommenterat här?? Jag har ju varit inne här och sett detta inlägg. Måste drömt att jag gjort detdå?

Fint blev det med filtdukarna som draperi. Ser att det kastas fina skuggor genom mönsteret.

Skulle du inte visa vad mer du shoppat?

Kram Maria

Tinnar och torn sa...

Tjoflöjt!

Nu du, har jag hittat en munkpanna på antikboden. Jippi! Snart ska jag testa lite pannkaksmunkar... Hoppas du har det topp, kram Petro