söndag 18 oktober 2009

Ny sänggavel

Det föll sig så att jag tyckte om våra nya sänglampor men då passade inte sängramen riktigt in (enligt mig i alla fall). Och är man lite snål och dessutom har en massa spillvirke liggande här och där så kan man ju bygga en egen sänggavel. Den här byggdes av överbliven takpanel som jag satte ihop och målade vit. Sedan sågade jag den i rätt bredd och satte hörnlister runt om.
Bakom panelen sitter det tunna "lister" som gör att gaveln inte ligger helt direkt mot väggen. Då kunde jag dra lampsladden bakom sänggaveln istället för att den hänger och slänger löst.
Gammal

Ny

5 kommentarer:

sara sa...

helt galet snyggt!

Cindy sa...

Åh va fint. Jag har också planer på att göra en egen huvudgavel. Måste till butiken i morgon och kika vad jag hittar. Funderar på att ev. göra som du eller kika om jag skulle hitta någon fin gammal stor dörr. Hm, jätte fint iallafall.

Viveka på Humlebacken sa...

Jättesnygg!! Verkligen. har sett att lexington har ngt liknande...l. för typ 8000 för en gavel... och din är minst lika snygg.. Grattis!

Maria sa...

Riktigt snyggt!

Jag har på "vänt" här hemma att köpa eller göra gavel. Undrar om jag ska fortsätta vänta eller göra en själv kanske???

Ditt verk var superfint iaf.

Kram Maria

Sanna - My Blueberry House sa...

Ja men vilken smart idé! Så smidigt och billigt. Gjorde en egen gavel för nåt år sen. Jag sågade ut en masonitskiva, klädde den med vadd och nitade fast ett tyg över. Det blev jättebra. Nu har jag gått och velat om jag ska sätta små möbelspik runt om kanten också...