måndag 19 januari 2009

Nu börjar det röra på sig...

...med gamla huset.

Vi hade ett litet "möte" med kompisarna som ska köpa stommen i helgen och gjorde en liten tidplan. Mycket vuxet!
Så om allt går som planerat så är huset väck första helgen i april.

Maken och jag har dessutom beslutat att allt vi ska ha kvar (förutom lite verktyg) måste vara ute ur gamla huset senast fredag. Lilla byggfläkten ska få flytta in i tvättstugan där så att vi kan bryta strömmen och börja riva väggarna på övervåningen i helgen.

Motivationen att göra något kommer så sakta smygande...

10 kommentarer:

Anonym sa...

vad ni är duktiga!
Kul att få riva lite, destruktivitet är bra ibland!
Vuxet med tidsplan men mycket skönt att ha en plan.
Ha det så gott
Kram

Maria sa...

VADÅ RIVA PÅ ÖVERVÅNINGEN...... tänke jag först!!!

Sedan kom jag på att jag som vanligt läst fortare än min hjärna fattar så att säga.

Jag antar att det är övervåningen på GAMLA huset som skall rivas...eller hur???

Då har ni att göra framöver, förresten hur är det med fossingen? är den helt återställd?

Krämelikräm / Pinglu

Anonym sa...

Hejsan!

Härligt att höra att motivationen kommer smygande. Hoppas att den smyger sig på mig också!

Skrattade gott åt din ordentliga planering och tidsplan för utförandet. Du har samlat massvis med vuxenpoäng!!!

Kram /Charlotta.

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jag kan fortfarande komma på mig själv med att ibland tänka "Oj, det där var moget sagt, låter nästan som om du är vuxen"
Sen inser jag hur gammal jag är och inser även att jag är sent utvecklad.

Riva är kul. Bära ut skiten är tråkigt.

Kram på dig!

Maria sa...

Jag tar mig tid!!!!

Vad kul, och semla då...ingen nyttig macka med en massa frön i eller hur;)

Var i Sthlm ska du vara? Slutar du prick 13?

Kram

Vimsingen sa...

Riva låter kul! Va det så kul!
/Vimsingen

Maria sa...

Tvättbräda! hallå trettiåring.....

Idag besökte jag en kund som jag inte träffat på ett tag. Det första hon säger är "Maria! du har blivit och så gör hon en grimas där hon blåser ut kinderna liksom" Jag bara... vadå? menar du att jag blivit tjock? Nej inte tjock...och så blåste hon ut kinderna igen så att hon såg ut som grodan boll. Men vad menar du? det verkar som du tycker att jag gått upp i vikt! "Ja du ser mer ....och så de där jävla kinderna igen...ut, fast du är fin i det. Lagom är bäst!

Hur i h-ete kan man säga så då??? Visst visste jag att min julledighet där vi bara låg och svullade och gjorde nada liksom satt sina spår, men va fasen..... inte kul att höra att man ser ut som grodan boll typ!

Krääääm

Maria sa...

Oj nu ser det ut som om jag menar att trettiåringar inte får ha eller har tvättbrädor.

Jag menar i min kommentar att du typ med ditt unga kött inte har några problem!

Hajar du????

det låter bra i min skalle i alla fall;)

coscrem...nej rhodos kräm!

Tinnar och torn sa...

Hej hopp! Vill bara önska trevlig lördag! Kraaaaaaam P./buggeows

Maria sa...

Klart vi har en date!

Ring när du är klar så försöker jag vara i närheten av årstadal kring den tiden.

Behöver du påfyllning? Maila mig en lista så får vi se vad jag kan tänkas ha i min bod;)

Nu ska jag kolla på match. V-ås står för motståndet idag så det lär nog bli många mål igen;-)

Kräääm