torsdag 1 januari 2009

Härliga Falun!

Man måste få göra lite reklam för sin stad väl!?!

Idag var det fortfarande ganska så kallt men eftersom det är nyårsdagen måste man ju bara ut och promenera. Så är det bara!

På sjön Runn så plogar vänliga själar upp rejäla skridskobanor på vintrarna. Många mil av plogade och sopade banor gör att långfärdsskridskor är superpoppis här.
För oss blev det "bara" en promenad längs en av slingorna idag. När man har minstingen med vill jag att det ska vara lite varmare innan man tar på skridskorna.

Lite vackra fotografier kommer här.

10 kommentarer:

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Åh, vad VACKERT!!!

Jag älskar vintern så egentligen skulle jag bo längre norrut, åtminstone på vinterhalvåret.

Idag har det nog varit fint väder i hela landet. Kändes lite hoppfullt inför nya året.

God fortsättning och kram!

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder.Ett underbart väder att vara ute i,bara man har på sig tillräckligt.
Ha det!
Kram Helena

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Falun ser ut att vara en mycket vacker stad. Tyvärr har jag aldrig varit där, men det skulle vara härligt att åka dit för att få se lite snö. Här i Göteborg blir det nästan aldrig en vit jul tyvärr. Så jag blir så avundsjuk när jag ser dina bilder....

God fortsättning

Kram
//Charlotta.

Vimsingen sa...

Å, jag vill också ha snö!! Vi har det kallt men ingen snö.
/Vimsingen

Anonym sa...

Det är klart att du ska göra reklam för din stad!

Härliga bilder och visst hör det till med promenader på nyårsdagen... Jag har däremot lite skräck vad gäller att vara ute på isar... det måste vara ett riktigt rejält lager innan jag törs mig ut... fast när det väl är rejält tjockt så kan det ju vara riktigt mysigt att vara ute och pimpla, fast det var väldigt länge sedan. Har provat längdfärdsskridskor för en herrans massa år sedan, men jag kan lugnt konstatera att jag suger på det... stod rätt upp och ner och stakade mig runt med hjälp av ett par stavar till slut... bra träning för armmusklerna är ju i och för sig aldrig fel!

God fortsättning och kram Malin

Anonym sa...

Oj så vackert!!! Håller med; idag är verkligen den STORA promenaddagen!!

Anonym sa...

Längdfärdsskridskor?!? Jag menade ju långfärdsskridskor så klart!

Kram Malin

Maria sa...

Halloj där i vackra Falun!

Ligger fortfafande i soffan och latar mig! Såå nice, tur att vi inte har småttingar som måste "rastas" Vi känner att vi bara vill lata oss.

Får istället njuta av alla andras promenader och härliga beskrivningar.

God fortsättning på det nya!

Puss å kram

Maria sa...

Hmmm förresten, hundpula, vad är det?

Det fick jag upp på din orderverifiering!

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej igen Maria!

Du frågade om kaffemaskinen.... Den maskinen som vi köpte är världens enklaste. Till och med en opraktisk och bekväm person som mig kan vara lugn. Den rengör nämligen sig själv. När man skummar mjölk sticker man in en slang i mjölkpaketet och så fixar maskinen resten. Sedan doppar man bara ner slangen i ett glas vatten och låter maskinen diska sig själv.

Om den är värd pengarna? Det beror på hur man ser det. Visst får man en hel massa cafébesök för priset av en sådan här kaffemaskin. Men älskar man riktigt gott kaffe så är det väl en investering på lång sikt. Är man teknikfreak så är man...