söndag 4 januari 2009

Brrr kallt!!!

Nu står termometern på -22°C, det är onekligen så att det biter ordentligt i näsan när man går ut.
Trots risken för förfrusen näsa var jag och äldsta sonen en sväng ner på sjön för att testa skridskorna. Jag föll nämligen för ett inre tryck och köpte ett par nya långfärdsskridskor med tillhörande pjäxor idag. Det kan nästan motiveras med att mina kängor som jag hade till de gamla skridskorna inte riktigt sitter bra efter fotskadan. (Plus att jag inte ens kan hitta de gamla skridskorna efter flytten, men det törs jag inte riktigt erkänna)

De nya pjäxorna är mycket sköna och det gick ganska bra att åka. Foten gjorde lite ont om man tog i för mycket men jag hade iofs inte stavarna idag som jag brukar ha.
Ska testa lite mer när temperaturen stigit något...

(Bilden är lånad från Alpina)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad friskt och härligt när det är så där bitigt kallt! Åtminstone sedan när man kommer in så känns det ju rätt skönt...;)

Och du visste precis när du skulle sätta in peppningen i rätt tid!! TACK!! Ja, jag har ju ritningen i huvudet, åtminstone köksdelen och vardagsrumsdelen.. och sovrumsdelen.. och kanske hallen... det är ju bara det lilla "problemet" att få ihop alla dessa delar på ett charmigt sätt utan alltför konstiga lösningar och utan en massa "döyta"... ska fnula lite på det...

TACK igen gulliga du!
Kram Malin

Anonym sa...

Hej hopp!
Jag tror att huset kanske ligger på en 200 m2 vilket egentligen är lite väl stort. Det är det svåra tycker jag när man ritar på planlösningar att det gärna drar iväg kvadratmässigt. Vi vill ju gärna ha ett rymligt och luftigt hus, men inte så stort så att det känns som ett museum... Hellre litet och mysigt än stort och tjusigt. Tanken är väl att en arkitekt ska få titta på planlösningen och kanske göra den lite mer realistiskt...

Det är klart att jag skulle uppskatta synpunkter och kommentarer på planlösningen! Det är ju perfekt att få lite synpunkter från er som redan har byggt! Just nu känns bara det att veta i vilken ände man ska börja svårt... vi har ju jobb att göra på tomten, men man kanske ska kontakta husfirmor först och få kostnadsförslag och annat först... eller om man ska beställa bara husstommarna och sedan har en händig snickare som gör färdigt resten... mmmm, många funderingar blir det.

Nu är första arbetsdagen avklarad och jag behöver nog slänga mig på soffan en stund för att hämta mig efter dagens ansträngning...;)
Kram Malin

Tinnar och torn sa...

Hej där vännen! Förlåt att det varit så himla tyst ifrån mej :o)
Saknar er! Är lite trött på hela prylen att bygga just nu...alltså INTE på huset som jag bara älskar men grejjer som inte är klara. Snickare som inte kommer osv. Fakturor däremot är de snabba på att skicka...det är ju bra...så man inte tror att de fallit av pinn eller nåt,hehe....Snart blir det nog den skumma mexikanska hatten som får komma fram...som utpressningsmetod på nåt vis haha...eh du jag tror jag är lite trött jag med nu med faktiskt! Kram o gonatt ;o) Petronella

Malin Winbladh sa...

Vilka snygga pjäxor de ser väldigt sköna ut. >Mina sitter bra men ändå får jag blodstopp i fötterna när jag åkt ett tag.
Trevlig helg
/Malin

Anonym sa...

Jo det är väl sådär. Har inte hört nått sen i torsdags. Då hade hon svarat lite på medicien och var inte halt i boxen, men på hårt underlag är hon jättehalt. Hon har några dagar till på sig att bli bra... :S.. Men det känns som om det är mot oddsen :'), snyft. Men vi hoppas och hoppas och håller tummarna!

Maria sa...

Och varför tänker du på mig när du svabbar diskbänken??? hihi, tror jag vet;-)

Shit vad jag saknat dig och de andra. OCH vad jag tänkte på dig igår då Falun änne en gång fick "smisk" ;-D

Du är inte sugen på att gå på Formexmässan nu i januari? Då kanske vi även kan passa på att våldgästa Pellgo! Vad sägs???

Kramis