lördag 5 september 2009

Latmasken har intagit Adrians backe

Till byggar-pappans stora förtret. Men men , sån't är livet ibland.
Den stora hösttröttheten har helt enkelt slagit till. Jag har lagt mig innan nio varje kväll den här veckan och sovit som en sten.

Förutom när mellansonen skulle upp och kissa, kissade lite fel, halkade i kisset och slog upp ett hack i ögonbrynet... Själv vaknade man och trodde det var jordbävning på övervåningen.

Eller natten efter när minsta sonen (som just blivit blöjfri på natten) råkade bajsa i sängen och rulla sig i det och sedan satt och skrek som en mistlur.

Hmm det kanske därför man är lite trött, för att man aldrig får sova en hel natt. Jo kanske det.


@Charlotta: Själva carporten ska inte byggas förrän i vår så de bilderna får tyvärr vänta. ;)

Jag hade hoppats att kunna visa bilder från den färdiga tomten men grävaren har inte varit här än, vilken överraskning va!?!

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Hej Maria,

Kul att få ett livstecken från dig. Även om det handlade mest om trötthet, kiss och bajs... Kommer själv ihåg de där åren när barnen var små. Jag sov inte en hel natt på fyra år. Jag gick omkring som en zombie när det var som värst. Nu när det gått några år så är problemet det motsatta. Man får inte liv i barnen på morgonen. De sover som stockar och vill inte gå upp. Kort sagt. Stå ut - det går över tids nog.

Kram!

//Charlotta.

Maria sa...

Hej där kompis,

jag fortsätter på Charlottas tema jag....

Sedan övergår nattvaket till att sitta som ett nyktert mongo om helgerna och invänta ett nattligt sms om vart man ska åka och hämta unge från vilken fest.

Alla åldrar har sin tjusning. Och alla åldrar kräver sina taskiga nätter. Så är det. Förhoppningsvis tar ungarna hand om en tillbaka senare i livet.

Alexandra utbrast en gång när hon var liten efter att ha råkat sett ett inslag på tv om hur illa åldringsvården var i Sverige "Jag ska i alla fall inte ha er på något ålderdomshem" Hoppas hon inte glömmer bort det sen:)

Kram på dig trötter.

/Maria

Vimsingen sa...

Känns som om hösten kom fort i år. Jag är också jättetrött men så har vi också byggt hela sommarn.Några latmaskar på Adrinasbacke såg jag dock inte till:)
/Vimsingen

Maria sa...

Hahahahaha, vilken härlig översättning du fick till. Förstår att du är lite nyfiken vad inlägget faktiskt handlade om.

Kortfattat. Beskrev med inte så vackra ord min mammas sits med sina grannar från annan del av världen. De gör så mycket skumt nämligen. Det senaste är att de kastar sina sopor i mammas tunna med utan att fråga. Min mamma komposterar och har därför ett billigare avtal med srv. Nu tömmer inte srv hennes tunna eftersom hon kastar sånt som inte ska kastas däri. När mamma ertappade grannen med att slnga sina sopor i min mammas tunna placerad inne på min mammas tomt, sa människan typ såhär "men du lever ju ensam" Herregud vilken jävla idiot!!! Betyder det att det bara är att ta för sig då eller???

Ungefär det handlade det om. Inte om några fysiska ägg. Hahahahaha.

Kräääm

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Oj, oj, oj, vilket öde. Stackars ungar och stackars mamma.
Det kanske inte är någon tröst, men de växer. Alldeles för fort dessutom. Fast det upptäcker man inte förrän det är för sent.

Kul att se att du inte har somnat av HELT från bloggen.

Kram