fredag 14 augusti 2009

Carport och förråd

Nu har grunden till Carporten/förrådet blivit uppmurat och putsat.
Skönt, för nu kan grävarn komma hit och göra klart det sista och jämna till uppfarten.
Förhoppningsvis kommer han innan snön...

I samma veva blev det två "blomlådor" tillverkade av lecablock och konstruktionslim. Superenkelt!
De blev putsade och sedan limmade jag fast marksten ovanpå lecablocket som en snygg kant.
Nu är det bara att lägga klart markstenen som ska vara på backen också.
I lööve Dahlior!

6 kommentarer:

Vimsingen sa...

Blomlåterna var superfina!
Ni har (också) fått mycket gjort i sommar!
/Vimsingen

Anonym sa...

Vad fint ni har fått det!!! Kul att se hur ni har det, även om jag inte är på plats!!! /Trödjebon

Maria sa...

Hej vännen.

Det var inte igår man satt och surfade runt direkt. Har bara kikat in som hastigast här och där. Nu har jag istället spaltmetrar att ta igen.

Jag ser att ni haft lite pyssel och smått och gott att göra i sommar. Så sakteliga går det framåt minsann. Blomlådorna var jättefina.

Du får gärna maila/ringa eller vad du nu vill för att fråga det du vill fråga. Jag är lite nyfiken.

Kramis Maria

Lallis - liv och leverne sa...

FInt ni har det:) Ha en skön helg
Kram Lallis

Jos, granne 10A sa...

Det blev så fin på ert tomt!.
Kram Granne 10A

Charlotta sa...

Hej Maria,

Nu vill vi ju veta hur långt ni hunnit med den däringa carporten...

Kram