söndag 12 juli 2009

Knep & knåp

Hmm, ganska snyggt men lite tomt. Det känns som om man kan ramla ner i slänten ganska lätt.
Tänka, tänka... Hur fixa detta enkelt?
Jo, man köper två spaljéer (som man dessutom prutar rätt så mycket på för att de såg så lortiga ut) och sätter de som ett litet "staket" som följer rundningen på stenläggningen. Sammanlagd kostnad för material ca 450 kr, inklusive sådana stolphållare som man bankar ner i jorden.

Lite snabbpiff och inköp av två klematis som ska få klänga på spaljen. Mmm, mycket bättre!




7 kommentarer:

Vimsingen sa...

Så snyggt! Vad duktiga ni är.
/Vimsingen

Viveka på Humlebacken sa...

Jättesnyggt!

Tinnar och torn sa...

Blev jättefint med marksten och allt. LÄngtar lite tills vi kan planera och ordna med tomten. Kram Petronella

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men det blev ju JÄTTESNYGGT, för att inte tala om MYSIGT
Bra affär, me like!:-)

Charlotta sa...

Verkligen jättesnyggt! Jag blir verkligen impad när någon gör något så snyggt utan att det kostar en hel massa! Respect! ;-)

Maria sa...

En raketforskare och hennes smarta knep...;-)

Shit Maria, så snyggt! Kanske att jag snor din ide där till min slänt. Nu har jag gräs innan stupet, men din ide var kanon.

Jadu... lite snurrig i kolan vart jag allt där i lördags...men inte på det värsta viset faktiskt. Inte heller hade jag ont i bollen dan därpå.

Kram Maria

Livet på Marbogården sa...

Blir jättefint på eran uteplats:)