onsdag 8 juli 2009

Helt stenad!

Nu har vi lagt marksten i fem dagar så det är inte utan att man känner sig lite stenad, hehe.
Det är inte riktigt klart för alla bitar som måste skäras är kvar. Jag hade givetvis tänkt visa lite kort men det ösregnar här så bilderna kommer en annan dag.

Idag har vi också tagit en tur till IKEA för att handla ett litet soffbord för 199 kr. Konstigt är det då att man måste betala 1677 kr i kassan. Vi kom nämligen på att vi skulle sätta upp lite fler tavlor, så några sådan hamnade i vagnen plus lite lådor och två småbord till våra däcksstolar med mera, med mera...

Om någon är intresserad växer gräsmattan som ogräs, vi har klippt den tre gånger på en vecka! Den har rotat sig alldeles utmärkt verkar det som.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, javisst är det underligt hur det funkar på IKEA... man skulle ju BARA....

Väntar med spänning på bilder av hur det har gått med er plattsättning!

Ha det gott!
Kram Malvis

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Kul att höra från dig. Hoppas ni har det topp där i dalmaseland. Jag tänkte faktiskt på dig och ditt badrumsskåp. För det är definitivt ett alternativ. Vi får se hur det blir i slutändan. Just idag har det varit ställningsbyggande och lite målning på tapeten. Nu är det en dusch och sen ryggläge i soffan. Kraaaam Petro

Ina sa...

Håller med dig att det är konstigt med Ikea... man skall handla en sak... och kommer ut och fyller hela bilen...
eller en sak för bara 199kr.. och ut kommer man med saker för 2000kr....

skum affär det där...

kram ina.

Maria sa...

Hej där stenbruttan! Vore ju trevligt med lite bilder också. Hoppas det slutar regna snart så du kan fota.

Jovisst har jag semester nu. Fem veckor ska jag ha. De sista två drar vi söderut till medelhavet. Ludd jobbar visserligen fram till dess, men egen som han är jobbar han lite här och där och kommer hem tidigt. Alex är på egen vift med kompisar vilket betyder att min första vecka har jag ägnat åt mig själv. SÅ SKÖNT!

Jag läser böcker vilket jag aldrig annars hinner med. Jag går och fnular i min egen takt utan stress. Jag tar mig en siesta närhelst jag känner för det. Jag lagar mat om jag har lust eller inte:) SKÖNT helt enkelt.

Säger som Pellgurt...det är kul att höra ifrån dig.

Ett besök (studiebesök)vore ju inte så dumt.När tänkte du komma? Vi skulle ju kunna åka runt du och jag och hälsa på de andra runt omkring. Haha, som värsta bloggisdelegationen.

Puss på sig!

Maria