fredag 19 september 2008

Mys framför brasan

Igår var det så ruggigt att jag och äldste sonen tände i kaminen och bara mös i fotöljerna sen.
Tog med en bild på vardagsrumsfönstret också. Det har blivit så mysigt sen blommor och lampor kom upp.
Jag har alltid varit sugen på ett brickbord men tvekat för jag tycker de är hutlöst dyra. Runt 900 kronor för en bricka och några träpinnar. Eftersom jag är den jag är så köpte jag en "brickbordsbricka", med lite rabatt för det var ett par små märken under brickan, och 26 x 26 mm träpinne. Resultatet ser ni mellan fotöljerna och det totala priset blev 240 kr och 30 minuters arbete. Mer lagom...

3 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Och snyggt var det med...Mysigt med brasa.Trevlig helg! Kram Petronella

Charlottas hemmaplaner sa...

Jag är grymt imponerad av dig som "bara" kan slänga ihop ett brickbord sådär! Jättesnyggt och mysigt!

Maria sa...

Hej vännen,

vad tråkigt det där med jobbet:( för företaget alltså. Nu gick de ju miste om dig;) Det går fler tåg och nästa gång blir det DU som får jobbet.

Vad du är duktig och iderik. Bara fixa ett bord sådär! Fint blev det med. Mysigt har du även fått i vardagsrrumsfönstret. Hoss oss är det fortfarande något opersonligt. Men det får växa fram lite sakta så det blir rätt.

Hur går det med bokhyllan???

Travlig helg Kramar Maria