lördag 9 augusti 2008

Jag är numer en expert på trådlöst bredband!

Inte direkt frivilligt kan jag säga. Det bara krånglar!
Nu hade jag precis skrivit ett inlägg när routern dör, poff, inlägget borta. Gaaahhh.

Här kommer iallafall två bilder på utsidan av huset så ni kan härda tills jag orkar skriva igen.
Under presenningen på andra bilden håller vi på att bygga ett förråd/vedbod som skall gå att nås från altanen, utan att behöva skotta på vintern.
Midjan som saknas på kortsidan väntar på att bli målad, men det verkar vara helt omöjligt att fixa nu. Det regnar ju varje dag i lagom olämpliga intervaller.

5 kommentarer:

Maria sa...

Skönt att höra att ni lever...var lite orolig där ett tag;-)

Hoppas ni haft en härlig semester och att ni laddat ordentligt med energi för att kunna fortsätta med ert hus. För det är ju ändå på det viset att även fast man flyttat in så betyder det inte att man är klar!

Eller hur?

Nedrans nätverk, det krånglar även ofta för mej, fast hittills bara det vi har hos mamma. Det vi fått in i huset (och vi har inte ens flyttat in ännu) fungerar i alla fall kanombra än så länge.

Kämpa på, kram Maria

Tinnar och torn sa...

Hejsan!
Ja det där med trådlöst bredband är man VÄLDIGT beroende av. Vårt lade av efter ett åskoväder häromdagen. Jag var inte människa förren Örjan förbarmade sej och åkte och köpte en ny router. Hmm...är man lite bloggskadad kanske, haha...Ha det gott! Kram Petronella

Familjen Eriksson sa...

Jo, man MÅSTE ha internet. Men efter att ha installerat två routrar, bryggat massa nät, gjort egna hemmanätverk mm mm kan vi fortfarande inte skicka filer mellan de två datorerna i huset. De bara vägrar att kännas vid varandra. Hopplöst.
Bloggskadad är jag absolut! Det jag ville flytta från gamla till nya datorn var ju alla länkar bl a. USB-minnet gick ju att använda men nätet hade varit lättare...

Trollisbo sa...

Nätverk = Otroligt viktigt!

En enkel bit man ofta missar i fildelnigen är ju att man inte sätter rättigheterna på den utdelade mappen. Alternativt kan det bli som här hemma där jag inte har orkat ordna upp en domän ännu. Vista och XP blir så där tillsammans. Snabbaste och bästa lösningen är att sätta upp en FTP då kommer du åt filerna vart du vill = )

Kram Sara
http://www.saji.se/blog

Familjen Eriksson sa...

Tack för tipset om FTP. Ska försöka fixa det snart. Vista är inte så roligt att hålla på med tycker jag, det blev lite bättre när jag stängde av UAC.

/Maria