lördag 29 mars 2008

Dagens resultat


Japp, så har man blivit målare då. Tapeterna i de större pojkarnas rum har kommit upp. Spiderman i Oskars och vit med silverrutor i Viktors. Bägge killarna har fått välja tapeter själva. Tapeterna till Emils rum var restade och kommer om två veckor så det rummet får "vila" lite.

Igår förberedde jag genom att måla där tapeterna skulle sitta och idag slipade jag på färgen för att få bort lite ojämnheter som kommer fram när färgen torkat. Det gick faktiskt väldigt bra att tapetsera fast det var första gången på egen hand och andra gången i livet. Men jag kanske inte ska säga för mycket innan jag sett hur det ser ut imorgon...

Då är det dags att sätta upp tapeten i allrummet uppe.

Innan ni får dåndimpen kanske jag ska säga att det ska upp lister och foder både här och där. De är ca 9 cm så jag har inte varit alltför noga där jag vet att listerna täcker med god marginal.
Plus att silvertapeten inte direkt visar sig från sin bästa sida i blixtljus, den gör sig bäst i verkligheten.

Inga kommentarer: