lördag 3 november 2007

Takläggning och Akuten!

Givetvis snöade det inatt eftersom vi skulle lägga takpannor idag.
Men äntligen skulle jag (frun i husen, pressfotograf och bloggskribent) kunna hjälpa till med något på själva huset.
I en timme hann jag hjälpa till innan olyckan var framme. Eftersom man inte är någon bergsget direkt så satte jag mig ner på takläkten när jag skulle neråt så att jag inte skulle ramla av taket istället fastnar foten och böjs i fel vinkel. Aaajjjj! Akuten nästa, där de konstaterar en rejäl stukning. F*n också!

Nu kommer det kanske bli lite klent med fotografier ett par dagar tills foten kan användas utomhus utan alltför stor smärta.

För de andra som fortsatte lägga pannor har det gått utmärkt. Ena sidan är helt klar och nu lägger de upp pannorna på framsidan.

Inga kommentarer: